آموزش کامپیوتر کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

همیشه توجه داشته باشید که این یا آن دوره برای چه سطح دانش آموزان طراحی شده است. مهارت های توسعه یافته را در نظر بگیرید.

 سعی نکنید آموزش کامپیوتر کودکان بلافاصله فرزند خود را به انواع دوره های کامپیوتر بفرستید. با هم آن را بررسی کنید و اجازه دهید مسیری را که دوست دارد انتخاب کند.

چرا کودک به آموزش کامپیوتر نیاز دارد؟ کامپیوتر برای کودک شما چیست: یک اسباب بازی ، ماشین تحریر ، تلویزیون یا ابزاری جهانی برای یادگیری ، خلاقیت و کارهای آینده؟ به این سوال پاسخ دهید و فکر کنید:

 

آیا زمان تغییر اوضاع فرا نرسیده است؟ به طرز عجیبی ، در جامعه تقریباً کاملاً اطلاعاتی ما ، که هر مرحله به عملکرد رایانه ها بستگی دارد ، اکثر افراد با رایانه "شما" باقی می مانند و خود را به عملکردهای کاربر و ساده ترین برنامه ها آموزش کامپیوتر کودکان محدود می کنند

، در حالی که کودکان کامپیوتر را به عنوان یک اسباب بازی درک می کنند و به طور کلی ، بسیاری از آنها با خوشحالی از آن امتناع می کنند ، و آن را با یک تلفن هوشمند یا تبلت جایگزین می کنند.

 

 صادقانه آموزش کامپیوتر کودکان بگویم نگرش آگاهانه نسبت به رایانه امری نادر است. در همین حال ، سواد رایانه ای نه تنها برای متخصصان آینده فناوری اطلاعات و مدیران سیستم ضروری است.

 مهندسان ، پزشکان ، فیزیکدانان ، شیمی دانان ، ریاضی دانان ، اقتصاددانان ، طراحان ، تدارکات و نمایندگان بسیاری از مشاغل دیگر به طور فعالانه از پیشرفته ترین فن آوری های رایانه ای در کار خود استفاده می کنند - بدون دانستن رایانه آموزش کامپیوتر کودکان ، دستیابی به موفقیت در این زمینه ها تقریباً ایرانیان سایبر غیرممکن است. 

 

 چرا همه کودکان دانش کامپیوتر ندارند؟ کودک فقط با برقراری ارتباط با کامپیوتر می تواند دانش ، مهارت و توانایی کامپیوتر را بدست آورد. بله ، تعجب نکنید - برای اینکه کودک در زمینه فناوری اطلاعات راحت باشد ، باید یاد بگیرد که چگونه با کامپیوتر ارتباط برقرار کند ، آن را درک کند

 

، یک نگرش مهربان و خیرخواهانه نسبت به آن ایجاد کند. چه چیزی مانع برقراری چنین ارتباطی می شود؟ این یا کمبود تعامل کامل بین کودک و کامپیوتر است ، یا تعامل نامناسب آموزش کامپیوتر کودکان آنها.

 دلایل عدم تعامل کامل کودک و کامپیوتر معمولاً به موارد زیر خلاصه می شود: • کودک در مدرسه ، خانه یا مراکز آموزشی به تجهیزات مدرن رایانه ای دسترسی ندارد. • کودک به فناوری دسترسی دارد ، اما هیچ معلم واجد شرایط یا والدین باهوش رایانه ای برای کمک به او در برقراری ارتباط با دستگاه وجود ندارد.

 

 • کودک دانش اولیه لازم برای شروع مطالعه دقیق رایانه را ندارد. • کودک هیچ آموزش رابانه کودکان اشتیاق و آرزویی برای درگیر شدن در این زمینه ندارد و دلیل ضروری بودن آن را در زندگی روزمره نمی فهمد. دلایل تعامل نامناسب بین کودک و کامپیوتر ، یعنی استفاده از رایانه فقط برای اهداف سرگرمی ، تا حدودی متفاوت است





:: بازدید از این مطلب : 990
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: